четвер, 9 березня 2017 р.




















Пам’ятаєш, як ти непокоївся щодо того, куди піти вчитися, проходив силу силенну тестів на профорієнтацію, але все-одно душа лежала до всього і одразу? А може цей один з найважливіших виборів життя ще тільки попереду? Можливо подвійна освіта – саме для тебе. А дізнатися про плюси та «підводні камені» такого навчання нам допоможе наша героїня – Софія Стребелева - студентка одразу двох ВНЗ. Довідайся, як вона справляється з таким об’ємом навчання, чому пішла одразу на дві спеціальності та секрети її успіху в цьому інтерв’ю.


Соня, наразі ти є студенткою двох вищих навчальних закладів. Розкажи, будь ласка, де саме ти вчишся та обґрунтуй свій вибір.
На денній формі я навчаюся в університеті імені Бориса Грінченка, на іспанській філології, а на заочці я навчаюся в Академії адвокатури, що знаходиться на бульварі Шевченка. Чому саме ці два заклади? Бориса Грінченка, по-перше, тому що це – бюджет, і, як і всі нормальні абітурієнти я обрала саме те, що було безкоштовно і саме те, за що мені могли б дати стипендію, якої в мене вже нема.  А чому Академія адвокатури – це більш цікаво, тому що, по-перше, Академію адвокатури минулого літа закінчив мій тато, який отримував другу вищу освіту, і саме за його протекцією, можна сказати, я й вирішила туди піти, тому що він реально розрекламував цей ВНЗ і це було дуже цікаво, тому що він приходив додому після якоїсь лекції і розповідав там, наприклад, що в них є такий викладач, який може розповісти про тебе все, тільки погледівши у твій зошит і подивившись на твій почерк, і дуже багато цікавого. І плюс до того, я подумала, що філологія – це, так, круто, знання мов завжди важливо у житті, і для роботи - це важливо, але, крім того, крім знання мов, мають бути ще якісь навички, скіли і, до того ж, я одразу вирішила, що я буду навчатися одразу в двох вишах, хоча і не обрала одразу. І плюс правознавство, знання своїх прав – це завжди корисно для усіх, в усіх сферах.

Перший курс – це важкий етап для ще вчорашнього абітурієнта: нова атмосфера, друзі, викладачі, але ти не побоялася і вступила на бакалаврат одразу до двох ВНЗ. Що тобою керувало? Чи не страшно було перед майбутніми труднощами?
Скажу чесно, було страшно, але в той момент, саме той момент, коли подавалися заявки і вирішувалася моя доля, мені на це було якось байдуже трошки, тому що я просто так втомилася від цього ЗНО, цей період, коли просто не висипаєшся, в тебе нема нічого, крім ЗНО, хочеш просто вмерти через це ЗНО, то я просто трошки так відволіклась, почала більше проводити часу з друзями, і саме в той момент більше цими усіми питаннями керувала моя мама. Але, скажу ще раз, навчатися одразу в двох ВНЗ – це була в мене така ідея фікс, вона в мене була ще мабуть роки три тому, але це найцікавіше те, що спочатку я думала піти навчатися в Академію мистецтв, плюс в мене був бюджет на заочці, на маркетингу, і тому якось обрати щось саме таке більш-менш наближено один до одного хотілося.

Перша сесія вже позаду в двох ВНЗ. Чи виникали якісь складнощі, пов’язані з паралельним навчанням? Співпадали інколи іспити/заліки в університеті з атестаційним тижнем в академії? Та що робити в такому випадку?
Було таке. Скажу чесно, це було дуже складно, тому що коли було два тижні атестаційних в академії, то там були саме іспити, саме заліки, хоча в той самий час у Грінченка були більше просто МК і, здається, тільки залік з фізкультури. І бувало так, що треба приїхати обов’язково на МК до Грінчу, а в той самий час в мене лекція або семінар в академії, і мені доводилося справді вирішувати, або я їду на першу пару в Грінченка, а потім через все місто, пропускаючи ще однупару, я їхала в академію, або навпаки. Ось так. Це було досить складно. Бувало так, що просто, наприклад, на лекції з кримінального права я так жодного разу і не потрапила.

Чи можна одночасно УСПІШНО вчитися в двох ВНЗ?
Можна, але не в моєму випадку. З тим, що я дуже багато відволікаюся, я надто лінива людина і взагалі, я ніколи не навчалася і навчатися не вмію, то для мене це … успішно – ні. Але навчатися можна.

Чи виникали конфлікти з викладачами через пропуски, що пов’язані з відвідуваннями іншого ВНЗ? Як ти їх вирішувала?
Не те що конфлікти, але в мене були проблеми саме з фізкультурою і довелося йти на перездачу, але як такого конфлікту не було, просто мені викладачі кілька раз прочитали лекції на тему того, що або навчаєшся успішно в двох ВНЗ, або не навчаєшся ніде.
Вистачає тобі часу на особисте життя, друзів, можливо роботу? На роботу – ні, а на решту – так.

Поділися, будь ласка, своїми секретами тайм-менеджменту.
Я все ще намагаюся зрозуміти для себе, що таке тайм-менеджмент і навчитися цьому. Але можу сказати, що останні кілька днів мабуть я роблю деякі успіхи, тому що мені вдається прийти додому і більш-менш вдало розпланувати свій час так, що я встигаю зробити усю домашню. Але тим не менш я цього не вмію, для мене це - реально проблема.

Чи плануєш ти поєднувати свої дві спеціалізації в майбутній роботі? Та яким чином це зробити?
Можливо. Можна ж бути перекладачем при юридичній конторі або ж просто… А, приведу приклад. Коли в нас були зимові канікули, близько місяця тому, я зареєструвалася на сайті «Фрілансер», просто, щоб там брати якісь замовлення. Одразу ж обрала замовлення, одразу ж там переклад був, але мене кинули, кинули дуже сильно, на 45$, можна і сказати, на 50$, тому що 45$ мені мали заплатити і 5$ ще я заплатила. Тобто це було неприємно, але адміністрація цього ресурсу нічого зробити не могла. Мені сказали, що це – не їх проблеми. І виникла інша ситуація вже, буквально, кілька днів тому, в кінці лютого: мені прийшло на телефон повідомлення від банку, що в мене намагалися зняти 30$ з рахунку. На щастя, в мене не було цих 30$. Скажу чесно, не вистачило там, буквально, 100 гривень, щоб не зняли ці гроші. Мені довелося розбиратися з цим, писати до служби підтримки. Я скажу так: мені гроші повернулися, все завершилося більш-менш вдало. Просто, коли виникають такі ситуації у житті, байдуже, хто ти є за професією: філолог чи вчитель, байдуже, реально. Знання своїх прав, знання, елементарно, закону є корисним, тому, звичайно ж, поєднувати. Мені здається, що юридична спеціальність та філологія – вони дуже гарно поєднуються, тому що їх можна використати будь-де.

Чи ти вже задумувалася щодо вступу до магістратури? Чи бачиш ти в ній сенс? Знову будеш поєднувати навчання?

Так, задумувалася, і я вирішила, що на магістратуру я піду тільки до академії, тому що, як на мене, немає сенсу вивчати мову ще й на магістратурі. Просто перевага магістратури саме в академії в тому, що зараз на заочній формі я вивчаю право загальне, ну, тобто немає жодної спеціалізації, а на магістратурі я можу обрати собі спеціалізацію і там є досить цікаві, наприклад, там медицинське право або щось, на кшталт цього. Це - корисно, мені здається.


Єлизавета СЕМКО
журналіст "STUD-POINT"

0 коммент.:

Дописати коментар

Архів

Global Graduate Programme

Global Graduate Programme
Global Graduate Programme

Вакансії компанії Deloitte.

Вакансії компанії Deloitte.
Дізнатись більше про вакансії компанії Deloitte.

Рекомендована публікація

Кар'єра у SOFTELEGANCE. #27_кольорів_роботодавця

Популярне

Останні публікації