#27_кольорів_роботодавця, #27_colors_of_employer
KPMG
Які
знання необхідно мати, щоб отримати роботу в міжнародній компанії? Як правильно
скласти резюме? Де молодий фахівець може здобути практичні знання? Ми
продовжуємо відкривати студентам секрети успішного працевлаштування у часи
економічної кризи. На цьому тижні Центр працевлаштування «Імпульс» розмовляв із
супервайзером з підбору персоналу KPMG – Анною Курашовою.
У чому секрет
Вашої компанії?
– Основна
цінність компанії – це, звичайно ж, наші люди. По-перше, це професіонали своєї
справи, які надають високоякісні послуги клієнтам компанії. По-друге, це люди,
з якими надзвичайно приємно спілкуватися та працювати пліч-о-пліч, що допомагає
долати певні стресові події як у колективі, так і в країні. Звісно, що в
дружній атмосфері працюється краще. КПМГ – це міжнародна мережа професійних
фірм, які надають свої послуги клієнтам по всьому світу. Звичайно ж, наш міжнародний
досвід також є одним із найважливіших складників успіху.
- Ви, як
спеціаліст з підбору персоналу, очевидно, що дуже добре знаєте, які зміни на
ринку праці відбувалися впродовж минулого року. Яким чином економічна криза
вплинула на Ваших працівників, стажерів, кандидатів на роботу?
– Протягом
минулого року ситуація на ринку праці дійсно змінилася. Я відчуваю, що
кандидатам стало складніше. Ми спостерігаємо велику кількість бажаючих
потрапити до нас на роботу. Також продовжуємо отримувати більше заявок на
вакансії від кандидатів зі східних областей, тому та конкуренція серед
претендентів, яка була в нас завжди, тепер тільки загострюється. Крім цього,
багато компаній проводять структурні зміни та намагаються оптимізувати свою
діяльність, а отже, скорочується й кількість вакансій. На щастя, наша компанія не входить до переліку
таких організацій. Ми, як і раніше, продовжуємо набирати персонал у різні
відділи. З іншого боку, ми спостерігаємо відтік успішної молоді за кордон. Студенти
активно шукають можливості продовжити своє навчання поза межами України. Якщо
говорити про КПМГ, працівники також прагнуть набути міжнародного досвіду – про
це свідчить рекордна кількість секондментів (довготривалих міжнародних стажувань).
На разі, наші колеги працюють по всьому світу: Сінгапур, США, Велика Британія,
Німеччина, Швеція, Кіпр, Азербайджан, Монголія.
– Спеціалісти,
якої сфери зараз найбільш необхідні компанії?
– Принципових
змін в рекрутменті не відбулося: ми продовжуємо набирати спеціалістів у різні
відділи компанії. Як завжди, у травні ми розпочинаємо Програму набору молодих
спеціалістів до Відділу аудиту. Тому запрошуємо студентів і випускників
економічних спеціальностей зі знанням англійської мови взяти участь у відборі. Крім
цього, ми набираємо стажерів у відділ інвестицій і ринків капіталу, до відділу податкового та юридичного
консультування. Стажування, яке триває від 3 до 6 місяців, дає можливість зануритися
у бізнес процеси компанії, долучитися до роботи над реальними проектами та
розпочати успішну кар’єру у сфері консалтингу. Компанія також пропонує
можливості і для досвідчених спеціалістів.
– Як успішно
пройти співбесіду?
– Співбесіда в
КПМГ– лише один з етапів відбору. Якщо кандидат отримав запрошення на інтерв’ю
– це означає, що людина успішно склала тести на здібності до аналізу числової
та вербальної інформації, професійні тести. Але не слід переоцінювати себе,
адже до співбесіди потрібно ретельно готуватись: ознайомитися з інформацією про
компанію, сферою її діяльності, роботою відділу, до якого подається кандидат. Проаналізувати
себе, згадати яскраві приклади життєвих або робочих ситуацій, продумати можливі
запитання від роботодавця та підготувати орієнтовні відповіді на них. Також, необхідно попрацювати над самопрезентацією,
адже через хвилювання кандидатам не завжди вдається вдало презентувати свої
сильні сторони.
« Зараз молодь обожнює використовувати інфографіку. На жаль, не всі можуть з нею впоратися».
– Якими
знаннями і навичками має володіти претендент, щоб отримати місце в компанії?
– Вимоги до
кандидатів можна умовно поділити на дві великі групи: hard skills та soft skills. Перші включають
професійні знання у певній сфері (наприклад, знання бух. обліку, підходів та
методів оцінки бізнесу або певної галузі права), а також технічні навички
(наприклад, володіння Excel,
PowerPoint
тощо). Інша категорія навичок стосується особистісних характеристик, таких як:
комунікабельність, вміння працювати в команді, брати на себе відповідальність, цілеспрямованість,
уважність до деталей, лідерські якості тощо. З погляду кожної ролі, є потреба у
певній «суміші» таких навичок та знань, які можуть відрізнятися від відділу до
відділу або від молодшого рівня до вищого. Крім цього, роботодавця цікавить освіта
кандидата, його попередній досвід і, звичайно ж, мотивація.
– Розкажіть,
будь ласка, які у Вас є вимоги щодо резюме?
– По-перше,
помилок не вибачають, тому грамотність – основа успіху. У вашому резюме має
бути певна структура та логіка. Якщо ви додаєте фотографію, то вона повинна
бути у діловому стилі. По-друге, необхідно правильно підібрати формат подачі
інформації, тому що ми отримували і вірші, і дуже нестандартні резюме. Зараз
молодь обожнює використовувати інфографіку. На жаль, не всі можуть з нею
впоратися. З цим типом резюме необхідно бути обережним. Якщо ви вже вирішили надсилати
заявку у такому стилі, то це краще підійде для креативного агентства або ж фірми,
яка займається маркетингом. Якщо ж ви надсилаєте резюме в банк або
консалтингову фірму, то тут необхідно задуматися, скільки часу витратить
рекрутер для того, щоб проаналізувати та розгадати всі ребуси, які є в цьому
резюме. Згідно з останніми дослідженнями, спеціаліст приділяє приблизно 10
секунд на перегляд одного резюме. Тому головне завдання кандидата – зробити
його максимально зрозумілим. Ваше резюме - це рекламна листівка, яка дозволить
зрозуміти hr-спеціалісту, що саме цю людину
необхідно запросити до наступного етапу відбору.
– Скільки
етапів відбору на посаду? З якими етапами найгірше справляються кандидати?
– Відбір на
вакансії в КПМГ нагадує чимось «воронку», крізь яку проходять кандидати. З
кожного етапу певна кількість кандидатів «відсіюється», що дає можливість обирати
найкращих. Процес відбору складається з наступних кроків: аналіз анкети,
заповненої онлайн у нашій рекрутинговій системі (разом із резюме та
мотиваційним листом), онлайн тестування на аналіз числової та вербальної
інформації, професійне тестування в офісі компанії, яке проводиться на
англійській мові. Потім, зазвичай, – три інтерв’ю: з представником HR, менеджером відділу,
до якого шукають нового працівника, а також фінальне інтерв’ю з партнером
компанії. Потім буде найприємніша частина – job offer. Якщо ж на певному
етапі вам не щастить, то ви можете подаватися до нас наступного року.
– Яким має
бути ідеальний претендент на посаду в одному із відділів компанії? Опишіть найцікавіших
кандидатів, які приходили до Вас на співбесіду.
– Якщо не брати
до уваги вимоги до освіти, досвіду та знань людини, ідеальний кандидат – це
людина комунікабельна, відповідальна, проактивна та готова до постійного
розвитку та навчання. Найцікавіші кандидати – це ті, з якими інтерв’ю
перетворюється на цікавий діалог, приємну розмову, коли є розуміння, що
кандидат і компанія можуть бути взаємно корисними один для одного.
– На Вашу
думку, що необхідно зробити студенту, аби отримати роботу в умовах жорсткої конкуренції
на ринку праці?
– Для того, щоб
звернути увагу майбутнього роботодавця, дійсно, потрібно щось більше, ніж
просто ходити на пари та сумлінно вивчати предмети. Потрібно використовувати
додаткові ресурси, щоб бути в курсі останніх тенденцій у тій чи іншій сфері,
адже інформація оновлюється щосекунди. Також, потрібно проявляти себе, завдяки
участі у студентських змаганнях, кейс-чемпіонатах, конференціях, включаючи й ті,
які пропонують самі роботодавці. Зокрема, ми як потенційний майбутній
роботодавець проводимо багато заходів, серед яких є лекції та презентації,
майстер-класи та ділові ігри, міжнародний конкурс із вирішення кейсів (KPMG International Case Competition), безкоштовна програма
онлайн навчання K-Foundation, День відкритих дверей
тощо. Участь у студентських організаціях і програмах обміну або волонтерська діяльність – це також буде перевагою
для кандидатів. Не слід забувати про практику та стажування під час навчання. Адже
будь-який досвід допомагає людині розвивати її здібності та готує до майбутньої
професійної діяльності. Всі ці якості можуть знадобитись як під час власне
процесу відбору, так і в роботі.
– Скільки
кандидатів приходить до Вашої компанії на одне вакантне місце?
– Це залежить
від відділу, до якого ми набираємо кандидатів, та кількості вакантних місць. Наприклад,
в аудит частіше за все ми проводимо масовий набір кандидатів і конкуренція
складає 14 до 1. Якщо ж говорити про початкові позиції у консалтингу, то тут
конкуренція значно вища і часом сягає до 100 кандидатів на одне місце.
– Представникам
яких вишів надаєте перевагу? Чому саме їм?
– Ми не
принципово ставимося до назви ВНЗ, тому що талановиті кандидати є по всій
Україні, а оцінюємо перш за все знання, навички та мотивацію. Те саме
стосується і назви спеціальності: зокрема, не обов’язково бути випускником
факультету обліку та аудиту, щоб подаватися до відділу аудиту в КПМГ.
– Яким чином
співпрацюєте з університетами?
– З
університетами співпрацюємо дуже тісно і не обмежуємося лише участю у ярмарках
кар’єри, форумах. Ми виконуємо освітню функцію: проводимо лекції та
майстер-класи на професійні теми в українських ВНЗ. Крім того, організовуємо
консультації щодо кар’єрних та освітніх можливостей у КПМГ, успішної побудови
кар’єри, починаючи зі складання резюме до проходження інтерв’ю та перших днів
на робочому місці. Великим досягненням є відкриття Лабораторії КПМГ у КНЕУ. Це
аудиторія, де ми регулярно проводимо наші презентації, організовуємо цікаві
тематичні лекції та проводимо консультації з hr-питань. Крім цього, у
нас є програма онлайн навчання K-Foundation, де протягом трьох місяців студенти
можуть «підтягнути» свої знання з бухгалтерського обліку, міжнародних
стандартів фінансової звітності, корпоративних фінансів, українського
оподаткування, удосконалити ділову англійську мову і підготуватися до роботи у
великій міжнародній компанії. Участь безкоштовна, але бажаючим потрібно пройти відбірковий
онлайн тест на вміння аналізувати числову інформацію.
– З погляду
роботодавця, яким чином можна покращити систему вищої освіти в Україні?
– Не секрет, що
сучасним випускникам бракує практичного досвіду для того, щоб розпочати
професійну кар’єру. Вивчення бізнес-кейсів і участь у бізнес-симуляціях можуть
допомогти студентам подолати цей бар’єр. Враховуючи нашу специфіку роботи,
цінується більш професійне володіння Excel. Крім того, дуже часто студентам і
випускникам не вистачає навичок самопрезентації та комунікативних навичок, а
також так званих time-management skills, що знадобляться у
будь-якій роботі.
ВНЗ потрібно забезпечити
наявність практичних знань, програм стажувань і програм обміну з провідними
міжнародними університетами. Необхідно налаштувати ефективну взаємодію між
студентами, викладачами та бізнесом.
Ми як майбутній
роботодавець, у свою чергу, намагаємось допомагати у підготовці студентів до
реальної роботи.
Автор статті – ІннаКоломисюк – журналіст ЦП «Імпульс». Фотографії - Ірина Орел. Керівник проекту – Володимир Швець.
0 коммент.:
Дописати коментар