Одним з важливих елементів життєвого успіху є вдала кар’єра. На будь-якій
роботі можна стати успішним, головне – ентузіазм та професіональний підхід.
Шляхи пошуку молодих спеціалістів з «іскрою в очах» стало основною темою
обговорення HR-спеціалістів на Open Career Forum. Конференція, що об’єднала
близько 30 компаній і студентство, пройшла 10 березня на базі Центру кар'єрного
розвитку STUD-POINT.
На початку Форуму роботодавців і зацікавлену молодь привітав лідер
STUD-POINT Володимир Швець. Він висловив сподівання, що дискусія допоможе об’єднати
студентів і компанії навколо проблеми працевлаштування, визначити основні
труднощі, з якими доводиться стикатися
одним і другим, та розглянути можливі шляхи їх вирішення. Це унікальна площадка
для вивчення потреб сучасної молоді, обміну досвідом та генерації нових
ідей.

Завершальним етапом зустрічі стали презентації групових робіт. Присутні
залюбки обговорювали серйозні теми в організації співпраці студентів і
роботодавців, вносили власні пропозиції, ділилися думками й досвідом та
вступали у дискусії. Зокрема можна виділити кілька найважливіших моментів обговорення:
Де та яким чином шукати молоді
таланти?
Команди виділили три основні канали залучення студентів – Job-сайти, соціальні мережі та студентські організації. Вони можуть бути
корисними не лише для розповсюдження вакансій, а і для вивчання інтересів потенційних
співробітників. Не варто також ігнорувати й інші канали, кожен з яких має свої
особливості. До них ми відносимо – сайти компаній, компанії типу STUD-POINT, ярмарки
вакансій, рекомендації співробітників та стажерів (залучення так званих
амбасадорів, ідейних натхненників), дні відкритих дверей (екскурсії
підприємством) та ін. Такі заходи можуть породити інтерес до підприємства та
забезпечити іскру в очах студента, яку так хоче побачити більшість
роботодавців. Джерелом пошуку також
можуть стати різні студентські конкурси, на яких учасники презентують власні
роботи та проявляють свої здібності.
У ході обговорення прозвучала досить цікава думка щодо створення
Студентського кар’єрного порталу. Він має об’єднати студентів, які шукають
роботу, роботодавців, які можуть викладати актуальні для молоді вакансії, та
базу даних основних ВУЗів. Ідея створення єдиної платформи для безпосереднього
контактування працедавців і пошукачів імпонує і студентам, і HR-ам компаній. Проте
реалізація даного проекту викликає чимало труднощів як організаторських, так і
матеріально-технічних.
Яким чином
зацікавити та максимально ефективно працювати з молодими спеціалістами?
Дуже часто молодих спеціалістів лякає невизначеність. Що буде далі? Для них
важливо бачити перспективи кар’єрного та особистісного росту, у найліпшому
варіанті – стабільність на 5 і більше років. Великою перевагою для рішуче
настроєних студентів є навчання. Тут мають місце різні варіанти: одні
практикують навчання з нуля у межах компанії, інші оплачують короткострокові
курси. Головне, що компанія отримую «спеціально навчено бійця», а працівник
відчуває свою значимість.
Спеціалізовані курси на базі компаній можна проводити і для студентів. Вони
допоможуть зібрати найактивніших, дати їм необхідну базу знань та у процесі навчання
відібрати найкращі кадри для працевлаштування. Учасники дискусії також не
виключають необхідність проведення профорієнтації школярів. Найбільш далекоглядні
роботодавці можуть спробувати завчасно готувати собі фахівців, допомагаючи школярам
обрати майбутню професію, навчати їх та практикувати. Це дає можливість
виховати «свого працівника», проте передбачає чимало ризиків.
Яку роботу
шукають студенти?
Відповідь на це питання важлива, адже компанії зацікавлені, щоб ідеальний
кандидат, який пройшов стажування у команді, здобув необхідний досвід та
задовольняє вимоги керівництва, залишався працювати на постійній основі. Шукаючи
роботу студенти здебільшого прагнуть знайти щось нове. Тому компанії, що мають
стабільний бізнес і звикли до своєї стабільності, повинні замислитися, як
зацікавити молодого спеціаліста. Для студентів важливо бути частиною чогось
великого, відчувати себе значимим. Колектив повинен дати можливість новому
працівнику привнести щось нове у компанію. Варто звернути увагу на його ідеї,
дати можливість проявити себе.
Окремої уваги
заслуговують Ярмарки вакансій.
Від HR-ів прозвучала пропозиція запровадити пред- і пост-ярмаркове обслуговування,
тобто створення спеціальної бази з контактними даними та інформацією про
відвідувачів Ярмарки вакансій. Часто буває, що на момент проведення ярмарки
компанії не мають відкритих вакансій, а коли вони з’являються – студентів вже
не можливо відшукати.

Основною метою учасників Open Career Forum було – почути одне одного,
допомогти у вирішенні проблем співпраці між компаніями, університетами, самими
студентами та організаціями, що виступають між ними проміжною ланкою. Думаю,
нам вдалося виконати це завдання! Кожен учасник міг почерпнути щось корисне з
досвіду колег, зробити для себе певні висновки, а команда STUD-POINT запаслась
парочкою свіжих ідей і вже розглядає найкращі варіанти їх втілення.
Автор: Анастасія Чорногор,
фото Alina Pavlyk
0 коммент.:
Дописати коментар