#27_кольорів_роботодавця, #27_colors_of_employer
У наш час
головне вірити, що все буде добре. Кого не торкнулася економічна криза? Кожного
дня у стрічці новин ми стаємо невільними свідками панічних настроїв. У цьому
випадку варто пам’ятати про головне кредо молодої та успішної людини – не
здаватись без бою. Наскільки б жорсткою не була конкуренція на ринку праці,
наскільки б вимогливішими не стали роботодавці – все це лише перевірка нашої
загальної витримки.
Центр
працевлаштування «Імпульс» продовжує новий інформаційний проект «27 кольорів
роботодавця». Ми спілкуємося з провідними HR-спеціалістами відомих компаній,
аби віднайти для молоді справжні професійні поради, які допоможуть
працевлаштуватися.
Менеджер з
персоналу компанії «Нова Пошта» Ольга Швець допомогла нам зрозуміти, яким чином
студентство може протистояти економічній негоді на ринку праці.
- Відомо, що
«Нова Пошта» позиціонує себе як надійно налагоджена поштова система, яка робить
все заради того, щоб клієнт відчував себе комфортно. Скажіть, будь ласка, що
Ваша компанія робить такого ж інноваційного для власних працівників?
- Взагалі, що
може робити компанія для своїх працівників? Це, звичайно, навчання та розвиток.
В нас є корпоративний університет, штат внутрішніх тренерів, які проводять
навчання для співробітників. Також компанія часто залучає зовнішніх
консультантів, які проводять тренінги, навчання. Крім цього, компанія
забезпечує працівників комфортними робочими місцями в стилі «open-space»,
розвезенням до/з роботи. Центральний офіс знаходиться в новому бізнес-центрі.
- Нова Пошта має
широкий спектр різноманітних послуг. Які завдання виконують Ваші працівники?
- Компанія
працює для юридичних та фізичних осіб. У нас розвинена система мереж: близько
1500 відділень тільки в Україні. В нас є локальні відділення в Грузії і
Молдові. Плануємо з часом поширювати таку практику і на інші країни. Наразі,
окрім звичної для всіх послуги доставки, одна з наших дочірніх компаній «For
Post» здійснює миттєві горошові перекази. Крім цього, зараз компанія дуже
активно співпрацює з інтернет-магазинами. В нас є такий продукт як
«fulfilment». Якщо звернутися до історії компанії, то вона показала
надзвичайний темп розвитку у 2008 році. Тоді була економічна криза. Акціонер
компанії Клімов В’ячеслав Валерійович казав, що компанія тоді набрала шалених
оборотів. Тобто, якщо всі інші свій бізнес закривали, то компанія Нова Пошта
почала працювати втричі більше.
- На Вашу думку,
що дало можливість тоді взяти такий ривок?
- Це все завдяки
нашим керівникам. Вони побачили, що саме тоді, коли всі перебували в
прострації, хотіли покинути країну, то вони навпаки зрозуміли, що це унікальна
можливість запустити новий продукт. Адже до цього окрім простої пошти нічого не
було. «Нова Пошта» стала інновацією. Багато хто вважає, що до Нової Пошти
логістики в Україні не існувало.
- Існує
стереотип щодо бюрократії, що панує у сфері поштових переказів. Як боретесь з
цим?
- Власне, навіть
якщо розпочати з назви, то «Нова Пошта» – це вже щось неординарне, щось, до
чого ми не звикли. В нашій компанії ніколи не нагрубіянять, ніколи не змусять
чекати, чи заповнювати безліч папірців. Ми обрали позицію відкритості у роботі
з клієнтами, аби їм було якомога комфортніше в наших відділеннях. Саме сервіс,
саме ввічливість та високий професіоналізм наших працівників – все, що дало
змогу нам досягнути сьогоднішніх позицій.
- Ви, як
менеджер з персоналу, очевидно, дуже добре знаєте, які зміни на ринку праці
відбувалися впродовж минулого року. Чи торкнулися наслідки економічної кризи
працівників «Нова Пошта», стажерів, кандидатів на роботу?
- Звичайно,
економічна криза вплинула на всіх. Ми з вами бачимо, що відбувається з курсом
долара, компанії та працівники змушені переглядати свій бюджет. Але зараз ми,
як НR-працівники, ставимо в колективі акцент на розвиток працівників та саму
атмосферу, таким чином ми усіляко намагаємося підтримувати наших
співробітників. Ми щиро віримо, що все скоро нормалізується. В нас, наприклад,
по четвергам проводиться День української вишиванки.
Також ми разом
із КНЕУ ім. В. Гетьмана запустили програму практики на початку осені 2014 року.
Зараз наші практиканти пишуть дипломи, їхня робота керується нашими менторами.
Це достатньо успішний проект, тому що студенти по-новому сприймають бізнес,
отримують корисні рекомендації. Отже, в майбутньому ми плануємо продовжити цей
проект, можливо, розширимо список вишів, з якими ми будемо працювати. Якщо
звернутися до позицій стажерів та людей без досвіду роботи, то вони виникають у
нас в залежності від потреб компанії. Стажерів у нашій компанії люблять, тому
що такі люди дуже ініціативні та креативні.
- Спеціалісти
якої сфери в даний момент найбільш необхідні Вашій компанії. Чому саме вони?
- Все залежить
від департаментів. Якщо ж говорити в цілому, то нам завжди потрібні економісти,
спеціалісти економічної кібернетики. В логістиці важлива маршрутизація,
прогнози, аналітика, знання програми Excel, тому ті фахівці, які добре
володіють такого типу знаннями, цінуються нашою компанією.
- Як успішно
пройти співбесіду в компанії «Нова Пошта»? Чи маєте якісь секрети, які
допоможуть претендентам?
- Ми розуміємо,
що співбесіда для кандидата - це стрес. Всі ми колись були в ролі претендентів.
Людина, коли начитається рекомендацій, то може втратити саму себе. Це звичайно
ж помітно, особливо НR-працівникам. Тому важливо висловлювати власну думку.
- Якими знаннями
і навичками повинен володіти претендент, щоб отримати місце в компанії «Нова
Пошта»?
- Тут знову все
залежить від типу вакансії. Якщо говорити про якісь технологічні позиції, то
було б добре, якби він закінчив певні логістичні курси, наприклад, тренінги
Барановського. Людям із знаннями логістики, таким чином буде легше працювати у
відділах, де прописується робота, пов’язана із цією сферою. Якщо звернутися до
маркетингу, то це люди, які активно відвідують профільні заходи, читають
професійні форуми, цікавляться digital напрямком інтернет-маркетингу. Для нас
також важлива мотивація людини.
- Яким має бути
ідеальний кандидат на посаду в одному із відділів компанії?
- Наш ідеальний
кандидат – це пряме відображення людей, які працюють у нашій компанії. Це
передусім дуже відкриті, завжди усміхнені та ініціативні працівники. Якщо
говорити про резюме, то в першу чергу ми звертаємо увагу на структурованість
тексту, на те, як цей кандидат розвивався, чого досяг. Якщо все обмежується
«сухим» навчанням, то така людина матиме менше шансів, ніж, наприклад, людина,
яка постійно відвідує професійні тренінги, бере участь в цікавих креативних
проектах, які навчаються й додатково отримують бізнес-навички. Тобто студент
має подбати про своє майбутнє ще в період навчання.
- Скільки етапів
відбору має пройти претендент на посаду у Вашій компанії? З якими етапами
найважче справляються кандидати?
- Взагалі, у
кожного з департаментів є свої критерії відбору. Якщо звернутися до маркетингу,
то тут можуть запропонувати вирішити кейси, тестові завдання, тому у такому
випадку процес може затягнутися. У департамент продажів вакансія може бути
закрита приблизно за три етапи підбору. Чим специфічніше вакансія, тим більше
етапів, наприклад, співбесіда з менеджером з підбору персоналу, потім інтерв’ю
з керівником відділу і керівником департаменту.
- Що ви змінили
б в системі працевлаштування студентів?
- На мою думку,
студентам потрібно давати змогу застосувати теоретичні знання на практиці.
Давати більш актуальну інформацію, знайомити з сучасними світовими тенденціями
ведення бізнесу.
- Чи реально
працевлаштуватися випускнику без досвіду роботи в умовах жорсткої конкуренції
на ринку праці?
- Важливі
знання, вміння висловлювати думку, бути ініціативним. Мати конкретні базові
навички, адже коли людина приходить у компанію, то вона навчається всьому «з
нуля». Такий претендент має добре володіти інформацією, вміти застосовувати на
практиці здобуті знання. Влаштуватися без досвіду роботи реально. Яскравим
прикладом може бути одна з наших співробітниць, яка зараз працює на посаді
помічника бухгалтера. Вона займається самоосвітою, відстежує додаткові
вебінари, читає фахові журнали, цікавиться змінами в законодавстві. Також ми
готові брати працівників без досвіду роботи на відділення компанії.
- Чи
відрізняється ця кількість від минулих років? Як Ви вважаєте, з чим така
тенденція пов’язана?
- Зараз значно
зменшилась кількість резюме на комерційні проекти. На ринку поменшало
спеціалістів рідкісних напрямків. Якщо ми говоримо про якісь операційні
вакансії, наприклад, посада координатора, асистента, то таких кандидатів
збільшилось. Як правило, ці кандидати потрапили під скорочення.
Автор статті – Інна
Коломисюк – журналіст ЦП «Імпульс». Керівник проекту – Володимир Швець.
0 коммент.:
Дописати коментар