вівторок, 21 квітня 2015 р.

7 методів творення нових ідей

1.  Брейнштормінг




Група людей ( від 6 до 10 чол.) активно обговорює ідеї. Учасники намагаються розвивати та аналізувати всі дані, виявляючи недоліки та переваги. Подібні сеанси стимулюють творче мислення. Мозковий штурм поділяють на дві частини: озвучування всіх ідей, навіть найбезглуздіших із них та оцінка за критеріями всіх креативних заяв.


2. Метод «Шість капелюхів»
Метод розробив англійський письменник та психолог Едвард де Боно. Під час творчого процесу людині по черзі дають шість капелюхів різного кольору. Отримавши білий, особа неупереджено перевіряє усі цифри і факти. З чорним капелюхом - намагається знайти негативні риси у своїй роботі, у жовтому - аналізує позитивні моменти, в зеленому – вигадує нові ідеї, в червоному - може дозволити емоційну реакцію. Врешті-решт, у синьому капелюсі, робить підсумки.


3. Метод «Інтелект-карта»
Метод розробив Тоні Бюзан. У його теорії робиться наголос на те, що креативний процес тісно пов'язаний з пам'яттю людини, тому розвивати треба саме пам'ять. Він запропонував написати ключове поняття в центр аркуша. Всі асоціації, які необхідно запам’ятати треба писати на гілках, що йдуть від головного слова. Ідеї можна також малювати. Створення такої карти допомагає придумувати нові асоціації, карта набагато краще запам'ятовується.


4. Метод синектики
У теорії Вільяма Гордона головне джерело нових ідей – пошук асоціацій та аналогій. Спочатку необхідно вибрати об'єкт і намалювати таблицю. У першому стовпчику пишуть прямі аналогії, у другому - непрямі, наприклад, ознаки до першого стовпчика. Потім порівнюють мету, об'єкт і непрямі аналогії. Приклад: об'єкт - олівець, завдання - розширення асортименту. Пряма аналогія - об'ємний олівець, її заперечення - плоский олівець. Результат - олівець-закладка.



5. Метод фокальних об'єктів
Метод Чарльза Вайтінга об'єднує ознаки різних об'єктів в одному предметі. Приклад: свічка і поняття «Новий рік». Новий рік означає свято, іскри бенгальських вогнів, до слова «свічка» ці властивості також відносяться. Якщо бенгальську свічку стерти в порошок і додати у віск, то вийде «новорічна» свічка з іскристим сяйвом усередині. 


6. Морфологічний аналіз

Цей метод запропонував Фріц Цвіккі. Досліджуваний об'єкт ділять на компоненти, з яких вибирають найістотніші характеристики. Потім їх змінюють і намагаються знову зібрати разом. Саме так виходить новий об'єкт.



7. Метод «Автобус, ліжко, ванна»
Найулюбленіший метод студентів. У його основі лежить переконання, що нові ідеї не тільки ховаються в глибинах нашої підсвідомості, але і рвуться назовні, треба їх просто випустити, тобто не заважати їхньому творенню. Нова ідея може виникнути у голову в найбільш незвичайному місці. Класичний приклад — Архімед і його ванна.




0 коммент.:

Дописати коментар

Архів

Global Graduate Programme

Global Graduate Programme
Global Graduate Programme

Вакансії компанії Deloitte.

Вакансії компанії Deloitte.
Дізнатись більше про вакансії компанії Deloitte.

Рекомендована публікація

Кар'єра у SOFTELEGANCE. #27_кольорів_роботодавця

Популярне

Останні публікації