7 методів творення нових ідей
1. Брейнштормінг
Група людей ( від 6 до 10 чол.) активно обговорює ідеї. Учасники намагаються розвивати та аналізувати
всі дані, виявляючи недоліки та переваги. Подібні сеанси стимулюють творче
мислення. Мозковий штурм поділяють на дві частини: озвучування всіх ідей,
навіть найбезглуздіших із них та оцінка за критеріями всіх креативних заяв.
2. Метод «Шість капелюхів»
Метод розробив англійський письменник та психолог Едвард де Боно. Під час творчого процесу
людині по черзі дають шість капелюхів різного кольору. Отримавши білий, особа
неупереджено перевіряє усі цифри і факти. З чорним капелюхом - намагається
знайти негативні риси у своїй роботі, у жовтому - аналізує позитивні моменти, в
зеленому – вигадує нові ідеї, в червоному - може дозволити емоційну реакцію.
Врешті-решт, у синьому капелюсі, робить підсумки.
3.
Метод «Інтелект-карта»
Метод розробив Тоні Б’юзан.
У його теорії робиться наголос на те, що креативний процес тісно пов'язаний з пам'яттю людини, тому розвивати треба саме
пам'ять. Він запропонував написати ключове поняття в центр аркуша. Всі асоціації, які необхідно
запам’ятати треба писати на гілках, що йдуть від головного слова. Ідеї можна
також малювати. Створення такої карти допомагає придумувати нові асоціації,
карта набагато краще запам'ятовується.
4. Метод синектики
У теорії Вільяма Гордона головне джерело нових ідей – пошук асоціацій та аналогій. Спочатку необхідно
вибрати об'єкт і намалювати таблицю. У першому стовпчику пишуть прямі аналогії,
у другому - непрямі, наприклад, ознаки до першого стовпчика. Потім порівнюють
мету, об'єкт і непрямі аналогії. Приклад: об'єкт - олівець, завдання - розширення
асортименту. Пряма аналогія - об'ємний олівець, її заперечення - плоский
олівець. Результат - олівець-закладка.
5. Метод фокальних об'єктів
Метод Чарльза Вайтінга об'єднує ознаки різних об'єктів в одному предметі. Приклад: свічка і поняття
«Новий рік». Новий рік означає свято, іскри бенгальських вогнів, до слова
«свічка» ці властивості також відносяться. Якщо бенгальську свічку стерти в
порошок і додати у віск, то вийде «новорічна» свічка з іскристим сяйвом
усередині.
6. Морфологічний аналіз
Група людей ( від 6 до 10 чол.) активно обговорює ідеї. Учасники намагаються розвивати та аналізувати всі дані, виявляючи недоліки та переваги. Подібні сеанси стимулюють творче мислення. Мозковий штурм поділяють на дві частини: озвучування всіх ідей, навіть найбезглуздіших із них та оцінка за критеріями всіх креативних заяв.
0 коммент.:
Дописати коментар