Кожна людина - це перш за все людина. І керівники та директори, як не дивно, не виключення. Холерики/сангвініки, інтроверти/екстраверти – це суто персональні якості, які, на жаль, або, на щастя впливають і на професіональне життя. Найбільш впливовими у цьому плані є типи мислення як для робітника, так і для боса: Реаліст, Ідеаліст, Синтезатор, Аналітик і Прагматик. Проте не буває нічого в чистому виді, і в кожному з нас зливаються риси притаманні різним типам. Іноді вони належать до схожих, іноді зовсім до протилежних. А як з цим розібратись, читайте далі. Адже визначивши сильні і слабкі сторони свого керівництва, легко знайти спільну мову і злетіти вгору по кар’єрним сходам.
Особливості змішаних типів
Людина з такою комбінацією прагне до великих масштабів та грандіозних цілей. В її планах все має бути максимально: велична ціль, глибоке зважене планування та чіткий успішний результат. Такий керівник виглядає амбіційним, глибокомислячим та цілеспрямованим.
Аналітик-Прагматик.
Це людина результату. Об’єднання сильних рис обох типів призводить до чіткого глибокого планування та ретельної розробки. Плюс до цього - не тільки відсутність страху перед різного роду неочікуваностями, а й використання їх на власну користь. Поєднання зваженої рішучості та готовності до експериментів неодмінно приводять до хорошого результату.
Аналітик-Синтезатор.
Потужна комбінація зважених раціональних рішень зі сприйманням і використанням протилежних точок зору – це секрет ефективного і новаторського продукту. Проте, при невирішеності, конфлікт консервативного підходу Аналітика та неординарного мислення Синтезатора, може дати замість сміливих і добре зважених рішень заплутаний механізм роботи та відсутність ефективності взагалі.
Аналітик-Реаліст.
Така комбінація ефективна у наступних рисах: цілеспрямованість та сприйняття окремих фактів, підлаштованість під реалії сьогодення, структурний підхід та пошук найефективніших інструментів роботи. Зазвичай це призводить до високих результатів. Проте конфлікт виникає у тому, що Аналітик прагне до повного збору інформації та забезпечення повної передбаченості, а Реаліст прагне до невідкладних дій.
Ідеаліст-Прагматик.
Ідеаліст і Прагматик схожі тим, що вміють знаходити спільну мову з людьми. Ідеаліст має завидну комунікабельність, а Прагматик вміє підлаштуватися та сподобатися. Щодо справ, то і тут комбінація прагнення до високих стандартів, неординарність та хороша фантазія приносять добрі результати.
Ідеаліст-Синтезатор.
Доволі складний і конфліктний тип. Його плюс в комбінуванні прагнення до ідеального, кращого з можливого та незвичайний творчий підхід до вирішення питань. Та от проблема виникає ще на базових засадах: Ідеаліст прагне згоди між людьми та намагається робити все для їхнього блага, а Синтезатор заохочує прихований конфлікт, в той час як він буде отримувати всі лаври.
Ідеаліст-Реаліст.
Не дивлячись на вічний конфлікт між Ідеалістами і Реалістами, поєднання їх базових принципів в одному типі характеру зазвичай приносить відмінний результат. Чітке уявлення про ідеальний варіант кінцевого результату, бачення реальної ситуації та її практичне використання – ідеальна комбінація. У ставленні до інших така людина може не тільки поспівчувати, але й допомогти швидко прийняти правильне рішення.
Прагматик-Синтезатор.
Для такої людини не існує безвихідної ситуації. Будь-яка неочікуваність або нестабільність не тільки не завадять, але й будуть використані з користю. Абстрактне мислення, гнучкість, вміння підлаштовуватися під ситуацію та творчий підхід дозволяють Прагматику-Синтезатору ефективно працювати там, де іншим типам складно вирішити навіть найлегшу проблему.
Прагматик-Реаліст.
Це людина дії. Для неї не властиві довгі роздуми. Енергійність, цілеспрямованість на конкретний результат та вміння діяти згідно з обставинами – це те, що не залишить Прагматика-Реаліста в безвихідний ситуації.
Синтезатор-Реаліст.
З таким типом працювати складно. Конфлікти починаються ще з базових принципів. Проте такий тип існує і показує досить ефективну роботу. Адже, якщо Реаліст зі своєю енергійністю знаходить нові незвичні ходи, а Синтезатор зі своїми новітніми ідеями працює з впертістю Реаліста, то на поганий результат розраховувати щонайменше не логічно.
"Гарячі точки" у конфліктах різних типів
Крім сильних сторін кожного з типів, проблему та конфлікт можуть визнати слабкі місця, які у інших типів виникають просте непорозуміння. Наприклад, Прагматик-Реаліст не може зрозуміти над чим так довго роздумує Аналітик-Ідеаліст, а Аналітик-Реаліст буде засуджувати черствість Синтезатора-Реаліста у стосунку до інших людей.
Реаліст в комбінації з Аналітиком чи Прагматиком назве Синтезаторів-Ідеалістів мрійниками. А сам Реаліст-Прагматик в свою чергу виглядає поверхневим та імпульсивним.
Аналітик-Прагматик іноді складає враження людини, що не досить добре вибирає інструменти до досягнення цілей. А Прагматик-Синтезатор не може довго сидіти над аналізом чи іншими процедурами, що потребують багато часу. Тому у Аналітика, Реаліста чи Ідеаліста в цьому питанні можуть виникнути з ним проблеми.
Як з цим працювати?
З одного боку поєднання двох типів дає більше можливосте у пошуку підходу. Можна акцентувати увагу на характерних рисах одного типу, обережно обходячи інший тип. Таким чином якщо вам, наприклад, складно зійтись з Реалістом, то можна знайти спільну мову з Синтезатором. Але пам'ятайте, що від Реаліста ви теж нікуди не дінетеся, і справу ви майте з все ж таки з Реалістом-Синтезатором.
Приклад
Нехай ваш керівник представник типу Аналітиків-Ідеалістів. Ви працюєте в компанії, яка продає шикарні "штуки". І в новому проекті, за який обіцяли непогану премію, ви повинні очолити головний підрозділ. Як вам запевнити вашого Аналітика-Ідеаліста, що саме ви цього заслуговуєте?
З Аналітиком все було б зрозуміло - чітко і детально розписуєте ваш план, і робота у вас в кишені.
Ідеалісту ж ви малюєте повітряні замки і обіцяєте, що це ніхто не перевершить.
В нашому випадку комбінуємо. Приходите з яскравою добре оформленою презентацією і добре оздобленою картинками. А в руках тримаєте папку з товстенним звітом, в якому купа цифр і розрахунків.
"Ми маємо варіант розробки наших "штук", що перевершить всі раніше відомі. Ми покращимо на 100% ось цю річ, а цю на 75%. Таким чином наші працівники матимуть замовлення на 2 роки вперед, а покупці те, чого прагнули вже довгі роки. Ми це знаємо точно, тому що провели маркетингове дослідження, проаналізували матеріали, але ще потребуємо додаткового дослідження..."
Таким чином, зацікавивши спочатку Ідеаліста яскравими перспективами, ви зачепили й інтерес Аналітика, одночасно знайшовши його довіру та грунт для подальшої роботи.
Дар'я ПРОНОЗА
журналіст "STUD-POINT" з м. Дніпра
0 коммент.:
Дописати коментар