Гарна етика – гарний бізнес.
Ми так часто чуємо про неетичну та грубу поведінку співробітників компаній
та їх лідерів, які наче навмисне вводять в оману клієнтів, брешуть та
займаються шахрайством. Це дійсно деморалізує – дізнаватися час від часу, що
деяким компаніям та їх керівникам не можна довіряти. Хоча існує багато шляхів
для створення культури, що підтримує та виховує етику. І, в кінці кінців, гарна
етика – це чудовий бізнес. Отже, ми можемо зблизька подивитися на кілька
важливих стратегій по створенню і підтримці культури етики, які можуть бути
схвалені та поширені в усіх компаніях.
Всі компанії мають писані і неписані правила та настанови про те, як слід
поводитися співробітникам. Вони включають все: від вбрання, висловлення своєї
точки зору і до поведінки з колегами, клієнтами і публікою. Кожен, хто працював
у кількох організаціях, навіть в одній сфері, може описати наскільки
відрізняється їх культура, і часом, досить суттєво.
Багато культурних норм та очікувань компаній не зафіксовані письмово, але
вони помічаються при близькому контакті із колективом протягом деякого часу.
Деякі компанії висувають на передній план етичні цінності і прийняття рішень
більше за інших. Багато хто з них тільки на словах підтримують норми, але вони
не практикують те, що сповідують. Чітке розуміння своєї моделі поведінки між
усіма членами компанії є першим шляхом до більш етичної культури колективу.
2. Моделювання бажаної
поведінки (особливо для лідерів компаній)
Дослідження, проведені добре відомим психологом Стенфорду Альбертом
Бандурою, поміж інших прояснили, що люди, як правило, копіюють поведінку інших,
і що лідери будь-якої компанії є моделлю для тих, хто стоїть ланкою нижче. Таким
чином, будь-який лідер повинен пам’ятати, що за ним пильно слідкують, і що інші
працівники скоріше за все наслідуватимуть його, коли мова йтиме про поведінку
та позицію.
Таким чином, лідер організації повинен діяти в рамках того, що він
сповідує, і бути впевненим, що його поведінка для інших є очікуваною і
повчальною. Якщо вищі стандарти етики затверджені в компанії, тоді лідери
високого профілю мають демонструвати ці стандарти і бути бездоганними. Їх дії
часто говоритимуть більше ніж слова, коли мова йтиме про допомогу у створенні
більш етичного середовища всередині компанії.
3. Підтримувати бажану
поведінку, і не підтримувати не бажану
Це правда відома багатьом поколінням. Якщо ви хочете бачити потрібну
поведінку і далі – підтримуйте її. Якщо ні – не підтримуйте. Це досить проста
істина, хоча часто буває важко дотримуватись і пам’ятати про неї. І звичайно
легше сказати, ніж зробити. Компанії повинні розуміти і бути свідомими в тому,
яку поведінку вони підтримують, а яку – ні. Етичні норми мають бути чітко
підтримані, задля подальшого існування.
4. Зосередження на створенні
навичок та вирішуванні проблем
Компанії можуть багато зробити, щоб зосередити увагу на розвитку етичних
навичок і технік по вирішенню проблем. Замість того, щоб тільки заявляти, яка
саме поведінка очікується, установи повинні допомогти крок за кроком розробити
стратегію для вирішення етичних дилем чи проблем. Воркшопи, прості у
використанні довідкові матеріали, вже існуючі та доступні консультації із
колегами чи наставниками є лише декількома із багатьох шляхів для компаній у
допомозі співробітникам приймати рішення.
5. Забезпечити людей
потрібними інструментами
Якщо організація хоче створити культуру етики, вона має бути певна в тому,
що її співробітники мають у розпорядженні всі необхідні інструменти. Вони
включають відповідні тренінги, консультації, моделювання та нагляд. Також до
них відносяться експерти, внутрішні та зовнішні, для залучення штату всіх
рівнів.
Мати етичного омбудсмена чи спеціально уповноважену людину для компанії
може бути особливо цінно. Вона, чи її оточення, забезпечуватимуть необхідними
інструментами та ресурсами для консультацій.
6. Забезпечити зворотній
зв'язок для корегування
Цей зв'язок має бути в дусі співробітництва та виховання, а не покарання.
Співпраця та навчання призводять до більшої відкритості та меншого опору, в
разі ефективного зворотного зв’язку. Безпосередня реакція має вирішальне
значення для повного розуміння проблеми поведінки.
Переклад: Анна Лістунова
0 коммент.:
Дописати коментар